Методична скарбничка

Математичний КВК для учнів 7-8 класів

Мета: поглибити знання учнів з математики; розвивати їх логічне мислення; виховувати пізнавальний інтерес до предмета, свідоме ставлення до здобутих знань.

                                          Хід гри
Пісня «Мы начинаем КВН»
Ведучий: Доброго дня, дорогі гості! Ми дуже раді вас вітати у цьому приміщені, де будуть змагатися дві розумні та кмітливі команди.
Учень: Якщо хочеш досягнути 
            У житті своїм вершин,
            Математику  збагнути
            Мусиш тонко, до глибин.

Учень: Калькулятор і комп’ютер,-
            Хто сьогодні їх не зна?
            Та за пояс їх запхнути
            Може світла голова.

Учень: Якщо хочеш бізнесменом
             Після школи, друже, стать,
             Аксіоми й теореми
             Мусиш добре пам’ятать.

Учень: Якщо лікарем ти станеш,
            То, колего, тут затям
            Коли десь ти помилишся -
            Хтось поплатиться життям.

Учень: Не кажу про космонавтів,
             Вчителів і моряків.
             Та коли чогось не знав,
             Час це вивчити настав.

Учень: Не махай на все рукою,
            Не лінуйся, а учись
            Бо чого навчишся в школі,
            Знадобиться ще колись!


1.Конкурс «Привітання, назви команд» (2 бали) – чіткість, естетика емблем, знання віршів.
2.Конкурс «Розминка» (1 бал за кожне запитання)
Запитання першій команді «Аксіома»:
Завдання:
1.  Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки потрібно часу, щоб зварити 6 яєць.(5 хвилин)         
2.  Яке число ділиться на усі числа без остачі? (0)
3.  Що більше: добуток усіх цифр чи їх сума? (Сума, бо добуток дорівнює нулю)
4.  Коли ділене і частка рівні між собою? (коли дільник  дорівнює 1)
5.  Пара коней з села до села пробігла 10 км. Скільки пробіг кожен кінь? (10 км)
6.  Як правильно 7+5= одинадцять чи одинадцять
7.  9 поділити на 0? (не можна)
8.  5 кіп і 7 кіп склали разом. Скільки вийшло кіп? (одна)
9.  На даху сиділо 7 горобців. Кішка спіймала і з’їла одного. Скільки горобців залишилось? (жодного)
10.      В воді опинилась десята сходинка пароплавної мотузкової дробини. Розпочався прилив. Вода за 1 годину піднімається на ЗО см. Між сходинками 15 см. За скільки часу вода закриє шосту сходинку? (Цього не відбудеться, пароплав піднімається разом з водою)
Запитання  другій команді «Бісектриса»:
1.   У будинку 5 кімнат. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
2.   До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. скільки всього хлопчиків йшло до школи? (5 хлопчиків)
3.   У трикутнику відрізали два кути. Скільки кутів залишилось? (5)
4.  Із якої посудини не їдять? (Із порожньої)
5.  Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки важитиме цей самий півень, стоячи на двох ногах? (5 кг)
6.  Яке число наказує? (Три)
7.   На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
8.   Дід, бабця, онука, собачка Жучка, кішка, мишка тягнули-тягнули та витягнули Ріпку. Скільки очей дивилося на Ріпку? (12)
9.    Щоб дійти до роботі Івану Івановичу потрібно півтори години, а з роботи він добирається 90 хв. Як пояснити цю різницю?(однаково)
10.      Електропотяг йде зі сходу на захід із швидкістю 60 км/год. В тому ж напрямку зі сходу на захід дме вітер із швидкістю 50 км/год. В яку сторону буде відхилятися дим потягу? (Електропотяг не дає диму).


3. Конкурс «Виїзний конкурс шифрувальників.» (2 бали)
Подивіться на схеми.
Діти -4672                      Вухо- 8571
Вік – 563                        Жук- 356
Квіти-?                           Кожух-?
На них по два слова зашифровані числами, а третє слово не зашифроване. Вам необхідно
записати число, що відповідає 3 слову. ( 35672  і  61357 )
4. Конкурс «Швидке утворення числа»
«Хто швидше?».  На листочках написані числа від 1 до 5.
Візьміть листочки -  кожен по одному. (якщо не вистачає учнів – допомагають однокласники)
Я буду називати числа, а ваша задача – якомога швидше вишикуватись у лінію, зробивши потрібне число.  Команда, яка швидше правильно  вишикується, отримує 2 бали. Друга команда за правильно побудоване число отримує 1 бал. За неправильно побудоване число команди балів не отримують. Я називаю числа, в яких не обов’язково повинні використовуватись усі числа.
- 451
- 3142
- 23514
5.Конкурс «Капітанів» (2 бали кожне завдання)
1.Хлопчик написав на аркуші паперу число 86 і запропонував товаришеві: « Не виконуючи ніяких записів,збільшити це число на 12 і покажи мені відповідь» Товариш миттю виконав завдання . А  як це в нього вийшло?
2.Як число1888 поділити на дві частини , щоб в кожній половині вийшло по 1000.(провести риску дробу)
3.Електропоїзд довжиною 36м проходить мимо стовпа за 18с. Скільки часу йому потрібно,щоб пройти  мимо платформи довжиною 72м. (54с.)
6.Конкурс «Знайди зайву фігурку».(на плакатах намальовані трикутникиі геометричні фігури – 2 бали)
7.Конкурс «Ланцюг» (4 бали) - Потрібно зєднати 5 ланок ланцюга. Це легко зробити за допомогою 8 операцій: розкувати кільця 3,6,9,12( 4 операції) та зачепити ними відповідно кільця 4,7,10,13 (ще 4 операціїї). Як зєднати всі ланки за допомогою 6 операцій?
8.Конкурс «Математичні ребуси».(1 бал)
9.Конкурс «Доміно» (4 бали)  - Микита після уроків зробив змія з 7 плиток доміно. Він прикладав плитки одна до одної половинками з однаковою кількістю точок. Спочатку на змії було 33 точки. Його друг Володя забрав дві плитки. Скільки точок було на половинці, позначеній квіткой?
10.Конкурс «Де зникла лінія?» (1 бал) (Ніде не зникла лінія, завдяки їй видовжилися всі останні)
11.Конкурс «Достигни прапорця» (кожне зєднання 1 бал)
Сценка «Задача про яблука»
12.Конкурс «Домашнє завдання»
Бонусне запитання (2 бали)
1.Чому  в Україні дорівнює сума одного Володимира, одного Ярослава, одного Богдана, одного Михайла, одного Тараса і двох Іванів. (188)
Іван франко-20
Іван мазепа-10
Тарас-100
Михайло-50
Богдан-5
Ярослав-2
Володимир-1
(Загальний підсумок результатів жюрі)
Заключне слово вчителя
Перефразовуючи Льва Толстого, можна сказати, що людина подібна дробу, чисельник – це те хороше, що про неї думають і говорять люди, а знаменник – це те, що вона думає про себе.
Відоме правило – чим більший чисельник, тим більший дріб, виконується не тільки в математиці, але й в житті. Не забуваймо про це.
Потроюйте свої сили, об’єм знань збільшуйте, із всіх невдач і промахів добувайте тільки додатні корені,  а на світ дивіться через призму добра і гуманності.

Всього вам доброго!

Немає коментарів:

Дописати коментар