Методична скарбничка

Розрахунки в банківських установах


Заповніть пропуски.1коп = ...... % від 1грн
Тема:            Капітал думок і відсотки. Розрахунки в банківських установах.


Хто мріє досягти успіху? Всі! Успіх – це не тільки поталанило, «пощастило». Це певні досягнення, пов’язані з докладанням зусиль. А чим вимірюється успіх? Кілограмами,метрами? Кількістю модного одягу? Майном? Розміром зарплати? А можливо – оцінками?  Той, хто вважає, що гроші, оцінки – це успіх – потрапить в рабство оцінок. Ви чули про таке? Там можуть опинитись ті, хто добре вчиться і ті, хто навчається не «дуже».
       Не забувайте діти, що в школу ви прийшли не по оцінки. Навчання – довгий шлях – шлях знань. Добре підготувались і вчитель відмітив «12»-кою. Зробили невеликий крок – відмітив «5»-кою. Не просувались вперед, топцювались на місці – «1»-цею. І важливо не те, чим вас відзначили, а куди ви насправді дійшли.
    В економіці знання вважають важливим ресурсом. Знання дають капітал, моральний і матеріальний добробут.
  З темою сьогоднішнього заняття пов’язане слово «відсоток». Сьогодні ми виходимо за рамки шкільної програми з математики і будемо почувати себе дорослими банкірами та економістами. Ви сьогодні дізнаєтесь багато нового й повторите вивчене, поповните свій основний капітал – знання.
          Великий російський математик Ляпунов, який створив потрійний інтеграл за контуром висловив оригінальну думку: «Нехай думки, які ти вичитуєш із книг, будуть твоїм основним капіталом, а ті, що народяться в тебе – його відсотками.»

І так, входимо в світ процента або відсотка.


1.    Одна сота частина величини, або числа…
2.    Що росте без повітря, води та коріння?...
3.    Його можна виразити у вигляді звичайного і десяткового дробу…
4.    Воно має дві назви…
5.    Зміна величин часто характеризується за допомогою його властивостей…
6.    Їх старанно рахують, коли позначають гроші у банківських      установах….
7.    Їх позначають спеціальними знаками…

Заповніть пропуски (Додаток 1)
(Додаток 1)


Заповніть пропуски.
1коп = ...... % від 1грнЗаповніть пропуски.1коп = ...... % від 1грн13см = ...... %від 1м


26% = 0,.....



37%= ?/?



0,4% = 0,00...


Існують типові задачі 2-ох видів:
1) коли знаходимо відсоток від числа (дія множення),
                       2) коли шукаємо число за відсотком (дія ділення).

Продемонструємо одну задачу з двох позицій

Задача №1

 І позиція – (Додаток 2)
 ІІ позиція:

В школі 756 дівчат, що складає 42% від усіх учнів у школі. Скільки всього учнів у школі?

Розв’язання:

                                                                    42%=0,42
756:0,42=1800


Задача №2

60м. – це 20% тієї висоти, на який жайворонка вже не видно, 48м – 8% висоти, з якої ще чути його спів. Знайдіть ці висоти!

Розв’язання:
60м -20%
м – 100%
==300(м)  або:   60 : 20% = 60 : 0,2 = 300м.
____________________________________________________

48м. – 8 %
м. – 100%

 


 або   48 : 8% = 48 : 0,08 = 600м.

(Додаток 2)


В школі навчається
1800 учнів. Кількість 
дівчаток складає 42% від
учнів школи. Скільки
дівчат у школі?
Розв'язання:
І етап:  42% = 0,42
ІІ етап:  1800 х 0,42 = 756(д.)

Задача №3


380кг. Руди одного виду містять 68,4кг. Заліза, 420кг руди іншого виду містять 96,6кг. Заліза. В якій руді більший відсотковий вміст заліза? На скільки?

Розв’язання:

1)      68,4 :380 =0,18 = 18
2)      96,6 : 420 =0,23= 23%
3)      23% - 18% = 5%
Задача №4


При обчисленні якісного показника учнів школи вчителі складають пропорції.

НАПРИКЛАД:                

І сп.   10 учнів – 100%
            4 учні - %

     

 ІІ сп. 

Переходимо до задач економічного змісту з достатнім рівнем складності.
      
Ціна товару 150грн. Знайдіть остаточну ціну товару, якщо перший раз її знизили на 10% , а другий раз на 5%.
        
Розв’язання:

Після першої знижки ціна товару стала
100% - 10% = 90% = 0,09
Шукаємо нову ціну
150 0,9 = 135грн.
Після другої знижки
100% - 5% = 95% = 0,95 від нової ціни
135  0,95 = 128,25грн.
 Відповідь: Остаточна ціна 128,25грн

(Розповісти про типову помилку добування 15% від 150грн. Тільки поступові кроки.)
Подібно до поняття відсотки існують поняття проміле і проба.

ПРОМІЛЕ – це одна тисячна величини (1‰ = 0,0001)
(Наприклад: Розчин солі 5 проміле це в 1000гр розчину міститься 5гр солі.)

ПРОБАМИ  характеризують сплави дорогоцінних металів. (Наприклад: Так,                золото 875 проби це сплав, 1000гр якого містять 875гр чистого золота.

       

Задача №1

Розчин соляної кислоти, концентрація якого 12 проміле містить 6гр цієї кислоти. Яка маса всього розчину?
 Розв’язання:

Масу розчину беремо за 







Задача №2


(Додаток 3)

Срібло 720 проби має масу 10гр. Скільки чистого срібла у цьому зливку?


Розв’язання:

(Додаток 3)








Срібло 720 проби
 має масу 10гр. 
Скільки чистого
срібла у цьому зливку?









Задача №3

Заробітна плата робітника збільшилась на 20%. Якою вона стала, якщо була 700грн.?
Розв’язання:

І спосіб:               ІІ спосіб:   


Задача №4

Приватбанк нараховує 15% річних. Скільки потрібно покласти грошей, щоб через рік одержати 1150грн.?

Розв’язання:

І спосіб:        ІІ спосіб:  















І заключний етап заняття

Формула складних відсотків  (Приват. Аваль, Надра - банк)
Аn оn
Ao – початковий внесок у банк

P – відсоток банківської ставки

n – скільки років гроші лежали у банку

Вкладник поклав у Надрабанк 5000грн. під 7% річних. Скільки  нього буде грошей на рахунку через 3 роки?

Розв’язання:

Ao = 5000грн
P = 7%
n 3 роки

А3 50001,073 = 50001,225043 = 6125,22грн.

Сьогодні ми говорили про гроші. Без них не можна уявити життя сучасної людини. Практично гроші потрібні для:

1)   Виплати податків і штрафів.
2)   Покупки предметів розкоші.
3)   Допомоги бідним.
4)   Виплати зарплати.
5)   Вимірювання вартості товарів.
6)   Духовного розвитку (література, дискотека, розваги).



Немає коментарів:

Дописати коментар