Хто мріє досягти успіху? Всі! Успіх – це не тільки поталанило, «пощастило». Це певні досягнення, пов’язані з докладанням зусиль. А чим вимірюється успіх? Кілограмами,метрами? Кількістю модного одягу? Майном? Розміром зарплати? А можливо – оцінками? Той, хто вважає, що гроші, оцінки – це успіх – потрапить в рабство оцінок. Ви чули про таке? Там можуть опинитись ті, хто добре вчиться і ті, хто навчається не «дуже».
Не забувайте діти, що в школу ви прийшли не по оцінки. Навчання – довгий шлях – шлях знань. Добре підготувались і вчитель відмітив «12»-кою. Зробили невеликий крок – відмітив «5»-кою. Не просувались вперед, топцювались на місці – «1»-цею. І важливо не те, чим вас відзначили, а куди ви насправді дійшли.
В економіці знання вважають важливим ресурсом. Знання дають капітал, моральний і матеріальний добробут.
З темою сьогоднішнього заняття пов’язане слово «відсоток». Сьогодні ми виходимо за рамки шкільної програми з математики і будемо почувати себе дорослими банкірами та економістами. Ви сьогодні дізнаєтесь багато нового й повторите вивчене, поповните свій основний капітал – знання.
Великий російський математик Ляпунов, який створив потрійний інтеграл за контуром висловив оригінальну думку: «Нехай думки, які ти вичитуєш із книг, будуть твоїм основним капіталом, а ті, що народяться в тебе – його відсотками.»
І так, входимо в світ процента або відсотка.
1. Одна сота частина величини, або числа…
2. Що росте без повітря, води та коріння?...
3. Його можна виразити у вигляді звичайного і десяткового дробу…
4. Воно має дві назви…
5. Зміна величин часто характеризується за допомогою його властивостей…
6. Їх старанно рахують, коли позначають гроші у банківських установах….
7. Їх позначають спеціальними знаками…
Заповніть пропуски (Додаток 1)
(Додаток 1)
Існують типові задачі 2-ох видів:
1) коли знаходимо відсоток від числа (дія множення),
2) коли шукаємо число за відсотком (дія ділення).
Продемонструємо одну задачу з двох позицій
Задача №1
І позиція – (Додаток 2)
ІІ позиція:
В школі 756 дівчат, що складає 42% від усіх учнів у школі. Скільки всього учнів у школі?
Розв’язання:
42%=0,42
756:0,42=1800
Задача №2
60м. – це 20% тієї висоти, на який жайворонка вже не видно, 48м – 8% висоти, з якої ще чути його спів. Знайдіть ці висоти!
Розв’язання:
60м -20%
м – 100%
==300(м) або: 60 : 20% = 60 : 0,2 = 300м.
____________________________________________________
48м. – 8 %
м. – 100%
або 48 : 8% = 48 : 0,08 = 600м.
(Додаток 2)
Задача №3
380кг. Руди одного виду містять 68,4кг. Заліза, 420кг руди іншого виду містять 96,6кг. Заліза. В якій руді більший відсотковий вміст заліза? На скільки?
Розв’язання:
1) 68,4 :380 =0,18 = 18
2) 96,6 : 420 =0,23= 23%
3) 23% - 18% = 5%
Задача №4
При обчисленні якісного показника учнів школи вчителі складають пропорції.
НАПРИКЛАД:
І сп. 10 учнів – 100%
4 учні - %
ІІ сп.
Переходимо до задач економічного змісту з достатнім рівнем складності.
Ціна товару 150грн. Знайдіть остаточну ціну товару, якщо перший раз її знизили на 10% , а другий раз на 5%.
Розв’язання:
Після першої знижки ціна товару стала
100% - 10% = 90% = 0,09
Шукаємо нову ціну
150 0,9 = 135грн.
Після другої знижки
100% - 5% = 95% = 0,95 від нової ціни
135 0,95 = 128,25грн.
Відповідь: Остаточна ціна 128,25грн
(Розповісти про типову помилку добування 15% від 150грн. Тільки поступові кроки.)
Подібно до поняття відсотки існують поняття проміле і проба.
ПРОМІЛЕ – це одна тисячна величини (1‰ = 0,0001)
(Наприклад: Розчин солі 5 проміле це в 1000гр розчину міститься 5гр солі.)
ПРОБАМИ характеризують сплави дорогоцінних металів. (Наприклад: Так, золото 875 проби це сплав, 1000гр якого містять 875гр чистого золота.
Задача №1
Розчин соляної кислоти, концентрація якого 12 проміле містить 6гр цієї кислоти. Яка маса всього розчину?
Розв’язання:
Масу розчину беремо за
Задача №2
(Додаток 3)
Срібло 720 проби має масу 10гр. Скільки чистого срібла у цьому зливку?
Розв’язання:
(Додаток 3)
Задача №3
Заробітна плата робітника збільшилась на 20%. Якою вона стала, якщо була 700грн.?
Розв’язання:
І спосіб: ІІ спосіб:
Задача №4
Приватбанк нараховує 15% річних. Скільки потрібно покласти грошей, щоб через рік одержати 1150грн.?
Розв’язання:
І спосіб: ІІ спосіб:
І заключний етап заняття
Формула складних відсотків (Приват. Аваль, Надра - банк)
Аn =Аоn
Ao – початковий внесок у банк
P – відсоток банківської ставки
n – скільки років гроші лежали у банку
Вкладник поклав у Надрабанк 5000грн. під 7% річних. Скільки нього буде грошей на рахунку через 3 роки?
Розв’язання:
Ao = 5000грн
P = 7%
n = 3 роки
А3 = 3 50001,073 = 50001,225043 = 6125,22грн.
Сьогодні ми говорили про гроші. Без них не можна уявити життя сучасної людини. Практично гроші потрібні для:
1) Виплати податків і штрафів.
2) Покупки предметів розкоші.
3) Допомоги бідним.
4) Виплати зарплати.
5) Вимірювання вартості товарів.
6) Духовного розвитку (література, дискотека, розваги).
Немає коментарів:
Дописати коментар