(Кириловський І.Н.)
Мета: узагальнити і систематизувати знання й уміння з теми; розвивати аналітичне, логічне мислення.
Тип. Урок узагальнення і систематизації знань.
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учням пропонується провести взаємоперевірку виконаного домашнього завдання з коментуванням.
ІІІ. Розв'язування вправ з теми «Властивості степеня з цілим показником».
1. Перетворіть вирази (з коментуванням):
А) а⁶ ∙ а⁻² =… а⁴ Б) х⁸ : х⁻⁴ = …х¹² В) (с⁻³)³ = …с⁻⁹
Г) (хус)⁻² = …х⁻²у⁻²с⁻² Д)( =… = Є) ()³ = … =
2. Обчисліть (самостійно):
І варіант
|
ІІ варіант
|
3⁷ ∙ 3⁻⁶ =… 3
|
7⁻⁹ ∙ 7⁸ =…
|
()⁻⁷ ∙ ( )⁶ = …5
|
()¹⁴ ∙ ()⁻¹⁶ =… ()² = 16
|
2⁵ : 2⁻⁶ =… 2⁻¹ =
|
5 : 5⁻² =… 5³ = 125
|
6⁻⁹ : 6⁻¹¹ =… 6² = 36
|
()⁻³ : ()⁻³ = …1
|
3. Спростіть вираз:
А) 2,8m⁸n : (0.7m⁴⁻²) =… 4m⁴n³ Б) ∙ =a⁵b⁵
В) 2,2а⁻⁸b⁵ ∙ 5a¹⁰b⁻⁴ =…11a²b
Поки учні роблять завдання в зошиті, двом учням, які мають високий рівень навчальних досягнень пропонується спростити вираз біля дошки (з наступною взаємоперевіркою).
А) ()⁻² ∙ 81m⁻⁶n³ =….. = 25n
Б) ()⁻³ ∙ (х⁻²у)⁻⁶ =….. = у²¹
VI. Розв'язування вправ з теми «Стандартний вигляд числа».
1. Виразіть:
А) у кілометрах: 2,85 ∙ 10⁸ см = ….2,85 ∙ 10⁸ ∙ 10⁻⁵ км = 2,85 ∙ 10³км
Б) у міліметрах: 4,6 ∙ 10⁻² м = …..4,6 ∙ 10⁻² ∙ 10³ мм = 4,6 ∙ 10 мм
2. Математичний диктант.
- Знайдіть стандартний запис числа: 12000; 0,0012; 120; 1200; 0,120
- Порядок числа а дорівнює 8, а порядок числа b дорівнює – 11. Який порядок числа:
а) ab (-3) б) (19) в) a+b (1)
- Стандартним виглядом числа називають …………
- Порядок числа це ………………
3. Поки учні пишуть математичний диктант 4 учні біля дошки виконують роботу на картках:
Картка1.
8,7 ∙ 10⁴ + 5,6 ∙ 10⁴ = …..(8,7 + 5,6) ∙ 10⁴ + 14,3 ∙ 10⁴ = 1,43 ∙ 10⁵
Порівняйте числа: 3,7 ∙ 10⁵ і 2,95 ∙ 10⁵
Картка 2.
3,6 ∙ 10³ + 4,71 ∙ 10² = …..36 ∙ 10² + 4,71 ∙ 10² = (36 + 4,71) ∙ 10² = 4,071 ∙ 10³
Порівняйте числа: 1,1 ∙ 10⁻⁷ і 3 ∙ 10⁻⁷
Картка 3.
9,3 ∙ 10⁻³ - 8,4 ∙ 10⁻³ = …..(9,3 – 8,4) ∙ 10⁻³ = 0,9 ∙ 10⁻³ = 9 ∙ 10⁻⁴
Порівняйте числа: 4,9 ∙ 10⁸ і 9,7 ∙ 10⁷
Картка 4.
2,26 ∙ 10⁵ - 1,3 ∙ 10⁴ =….. 22,6 ∙ 10⁴ - 1,3 ∙ 10⁴ = (22,6 – 1,30) ∙ 10⁴ = 21,3 ∙ 10⁴ = 2,13 ∙ 10⁵
Порівняйте числа: 7,3 ∙ 10⁻⁶ і 5,2 ∙ 10⁻⁵
4. Самостійна робота за рівнями складності:
- Середній рівень:
-
а) (3,4 ∙ 10¹⁵) ∙ (7 ∙ 10⁻¹²) = …..3,14 ∙ 7 ∙ 10¹⁵ ∙ 10⁻¹² = 23,8 ∙ 10³ = 2,38 ∙ 10⁴
б) (8,1 ∙ 10⁻²³) ∙ (2 ∙ 10²¹) = …..8,1 ∙ 2 ∙ 10⁻²³ ∙ 10²¹ = 16,2 ∙ 10⁻² = 1,62 ∙ 10⁻¹
- Достатній рівень:
в) (9,6 ∙ 10⁻¹²) : (3,2 ∙ 10⁻¹⁵) = = 3 ∙ 10³
г) (4,42 ∙ 10¹¹) : (5,2 ∙ 10⁻⁷) =….. = 0,85 ∙ 10¹⁸ = 8,5 ∙ 10¹⁷
- Високий рівень:
Знайдіть помилку у доведенні софізму «4=5»
16 – 36 = 25 – 45
16 – 36 + = 25 – 45 +
4² - 2 ∙ 4 ∙ + ()² = 5² - 2 ∙ 5 ∙ + ()²
(4 - )² = (5 - )²
4 - = 5 -
4 = 5
При добуванні квадратного кореня з виразу не поставлено знак модуля:
- = -
V. Підсумок уроку.
1. Сформулюйте означення степеня з цілим від'ємним показником.
2. Сформулюйте властивості степеня з цілим показником.
3. Який запис числа називають його стандартним виглядом?
4. Що називають порядком числа?
5. Чому виникла необхідність у введені стандартного запису числа.
VI. Домашнє завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар